Tuesday, September 30, 2008

trust issue

bolehkah saya dipercayai?

*diam berfikir*

sebenarnya, saya sendiri tidak tahu adakah saya boleh dipercayai atau tidak.

selama saya hidup untuk 24 tahun ini, saya pernah juga menipu.

tetapi adakah itu diambil kira dalam menentukan samada saya boleh dipercayai atau tidak?

wujudkah tipu sunat (mana ntah saya dapat statement ni) atau white lies, dalam omputehnya?

jika ada, apakah ciri-ciri tipu sunat/white lies ini?

selalu juga saya terdengar, kisah-kisah pasangan bercinta yang saling tidak percaya.

ada tu, siap menggunakan khidmat 3G untuk mengetahui di manakah pasangannya berada. juga khidmat friend finder.

mungkin ada gunanya.

tetapi, bagaimana pula dengan myspace/friendster/facebook?

bagaimana kita mahu keep track on our better half?

perlukah kita minta password mereka untuk setiap account?

handphone pula?

aduhai, sebenarnya, penat juga nak bercinta kalau begini.

tengok orang lain yang kena deal dengan hubungan yang saling tidak percaya pun dah penat, apatah lagi kalau kena atas badan sendiri.

asyik-asyik gaduh. telefon sampai tengah malam, kononnya nak explaination padahal tada hal pun. telefon kawan, tanya apa cerita sebenar (kepala hotak kau, orang lain kau nak lah percaya, bf/gf sendiri tak nak percaya). merajuk, sampai 2, 3 hari.

damnlah.

saya bole dipercayai atau tidak?

entahlah, Allah je yang tahu.

No comments: