Friday, January 16, 2009

what is it?

saya sudah 25 tahun.

dan apa yang saya mahukan dari hidup ini amatlah besar.

'untuk menjadi seorang manusia yang dapat berbakti kepada manusia juga agama'.

benar, memang itu yang saya mahukan. itu yang saya impikan. itu jugalah yang dapat memberikan saya kepuasan sebenar, other than good books.

in what way, saya tak tahu.

saya berharap, with me teaching, saya dapat berbakti kepada manusia, juga agama.

tapi, saya ada mimpi yang setinggi langit.

ingin berhijrah ke dunia yang kurang berkemampuan, dan membantu dari apa segi pun.

i like the idea of volunteerism (if that's even a word).

tak kisahlah doing what, where, when.



*tutup mata sambil fantasizing*



oh tuhan, itu memang satu impian yang hebat, kan.

tambahan, doing the good work with the people you love.



saya juga harus ingat,

'kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan'.

jadi, saya rasa, membuat kebajikan di negara sendiri lebih baik, bukankah?


insyallah, harap tuhan memberkati kerja saya.
agar mereka yang menuntut dari saya, mendapat segala kebaikan dan ilmu yang berkat.

No comments: