Tuesday, May 20, 2008

mereka2 yang makan taik

saya adalah seorang pemarah. kalau dalam bahasa inggeris, 'grumpy'.

saya tak senang nak marah. saya lebih kepada seorang yang 'sukati kaulah, ini hidup kau'.

tapi bila saya naik marah, atau sampuk, saya akan mengamuk macam babi hutan kelaparan. ini akan berlaku kalau saya rasa perasaan saya tidak dijaga dengan baik oleh mereka yang mengaku menyayangi saya.

memang kita mudah untuk merasa sedih, atau 'touching', macam kata en. nasir, jika disakiti oleh mereka yang dekat dengan kita. itu memang hakikat. jadi, saya akan selalu mengamuk dengan mereka yang dekat dengan saya.

dengan strangers lain, saya tidak akan mengamuk macam babi hutan itu. jadi, ianya adalah satu peristiwa yang hanya berlaku jika anda bertuah sahaja.

bila saya mengamuk, saya akan memukul/menumbuk sesuatu (kesian en. nasir, semalam saya tumbuk pintu kereta myvi). saya selalunya akan menjerit. tapi, jika saya berada dalam situasi yang tidak membenarkan saya menjerit, saya akan menangis (semalam en. nasir juga melihat/mendengar saya menangis).

faklah kau yang tak tahu nak jaga hati aku. pegi mampos. lepas ni, memang jangan harap aku nak jaga hati pukimak kau tu.

fak juga kepada mereka yang ingat saya tidak kisah jika saya ditinggalkan. lepas ni, memang akan selalulah aku akan tinggalkan kau.

aku harap kau orang semua akan makan taik satu hari nanti.

saya memang seorang yang pendendam.

No comments: