Friday, November 7, 2008

wahai si mulut besar yang suka hantar email

'madam, sori disturb you, but i want know my mark, why it not full mark?'

jangan tanya saya tentang english manusia ini. malas nak amik paham.

aduhai, kau janganlah buat aku mengamuk.

aku bagi kau buat dua kuiz pun dah kira baguslah tu. orang lain buat satu je. kononnya nak tolong kau dapat markah lebih.

tapi tolong jangan kau ingat markah percuma itu ada dalam kamus hidup aku.

kalau dapat lapan, lapanlah namanya. bukan sepuluh.

kalau kawan kau dapat sepuluh, janganlah kau ingat kau pun layak dapat sepuluh.

aduhai...

kenapalah ada manusia yang mcm ni.

hantar email macam nak marah aku. aku tahulah aku buat apa. jangan buat aku menyumpah kau. kang dunia akhirat tak selamat.

it seems as if i am doing it on purpose for not giving you full mark.

*baca selawat atas nabi*

lepas ni memang aku nak sound cepat-cepat, i won't be entertaining any email asking for extra marks.

nak markah, buat test/exam betul2. bukan harapkan markah ciput yang aku boleh bagi.

macamlah kalau aku bagi full mark pun, kau akan lulus business statistics tu.

...

entri kali ini saya tujukan kepada satu individu yang menghantar email kepada saya menanyakan kenapa saya tidak memberinya 10 markah.

geram, sebab manusia ni bahasa dia kurang enak. saya memang pantang kalau orang nak kurang sopan ni. kau ingat kau sape? siap hantar 2 email, gile.

jawapan saya kat manusia ni,
'i have checked your paper and attendance. i don't think i have made any mistakes. no changes are needed'



pasni jangan harap aku nak reply email kau.


tolonglah kau jangan repeat paper ni, aku dah malas nak menengok muka kau.

No comments: