Saturday, March 21, 2009

bosan

i am pissed off.

inilah sebab kenapa saya benci untuk bekerja.

(kerja yang saya maksudkan di sini adalah bukan bekerja sendiri/makan gaji.)


perhatian : ini adalah entri merungut.


mempunyai bos. atau somebody superior, whom we need to report to every now and then tentang kerja.

tidak kisahlah kalau bos kita tu memahami.

tetapi, mungkin 1 dalam seribu, bos kita itu akan memahami betapa susah payahnya kita untuk melaksanakan kerja dan tanggungjawab kita itu.



aduhai, saya bukannya muda sangat pun dah. penatlah kalau dapat bos macam ni. um tu bukannya dekat dengan ampang. takkanlah hari-hari nak ulang alik, tanpa berbuat apa-apa.


janji pukul 9, tetiba tukar pukul 10, tetiba tukar esok, tetiba tukar hari isnin.

kan senang dari semalam, bila aku tanya kau nak jumpa pukul berapa, kau cakap je hari isnin.

inilah dia, sekali lagi saya katakan, manusia yang tidak PERNAH nak ukur baju di badan sendiri.

buat janji, tapi tak tepati.
aku panggil munafik, marah.

betul, manusia hanya mampu merancang, tuhan yang tentukan.
but, please don't make that as an excuse.
kau yang tidak pernah nak fikir kesusahan orang lain, fikir diri sendiri je.


sumpah, semester depan, kalau dia lagi jadi lecturer, mati hidup lagi pun saya tak nak jadi tutor dah, biarlah gaji banyak pun.

No comments: