Sunday, March 15, 2009

hari minggu

hari minggu.

mungkin hari minggu ini merupakan hari minggu yang paling saya hargai.

babah pulang, setelah berbulan tidak pulang. untuk meraikan perkahwinan sepupu saya, sue.
mama bercakap dengan saya, setelah saya mengeluarkan ayat yang mungkin menyakitkan.

entahlah.

memang betul kata orang, air dicincang takkan putus.
blood is thicker than water.

keluarga itu tetap akan di situ. mungkin ia akan ke london, tetapi ia tetap akan pulang. mungkin saya akan ke paris, tetapi saya tetap akan pulang.

pusing-pusing, jeling-jeling, tengking-tengking, kita semua tetap akan pulang.



beribu kawan pun yang kita ada, merata tempat dah kita pergi untuk berseronok, rumah juga yang paling indah.


jadi, alhamdulillah kepada tuhan, saya tetap pulang, walaupun ribut taufan melanda.

No comments: