Tuesday, March 24, 2009

parking kereta

kalau suka nak gaduh, pergi balik negara kau. jangan nak buat kurang ajar kat sini.

...

tadi, di um. ketika itu saya baru sahaja selesai kelas tutorial.

saya dengan segera ke kawasan parking, ingin pulang awal, sudah lapar. dari dalam kelas lagi perut saya dah berbunyi.

ketika berjalan ke arah jack, kelihatan ada satu kereta kenari silver, dengan lajunya memasuki kawasan letak kereta itu.

mulanya, saya seperti meluat, apa pasal kau nak bawak laju-laju kat kawasan parking?

tetapi, kemudian saya fikir, mungkin dia sudah terlewat untuk ke kelas, dan dengan segera ingin meletak kan kereta tanpa membuat double/triple parking.

setelah melihat saya ingin keluar, kereta itu lalu menunggu saya di belakang, cuba untuk memberi saya jalan untuk keluar.

saya pula terus melakukan three-pointer secepat mungkin, supaya dapat memberi laluan kepada kenari itu.

ketika saya 80% selesai melakukan three-pointer itu, kelihatan satu kereta iswara, datang dari bawah (kawasan tempat letak kereta itu sedikit berbukit). pemandu nya melakukan aksi lucah kepada satu pemandu teksi di belakang.

dalam hati saya, bukan main kau eh nak tunjuk samseng dengan pemandu teksi?

kemudian, percaya atau tidak, dengan serta-merta makhluk asing ini meletakkan keretanya di kawasan saya tadi, knowing that the kenari had been waiting.

geram saya dibuatnya.

tak percaya kenapa ada manusia macam ni diterima masuk dalam um.

kenari itu?

dengan geramnya pemandu kenari itu membunyikan hon. semua orang pun terkejut dengan attitude lelaki berkulit gelap itu.

yes, siapa cepat dia dapat.

tetapi, silalah berbudi. jangan tunjuk kurang ajar.



sampailah saya keluar dari kawasan parking itu, masih kedengaran bunyi hon, kemungkinan dari kenari itu.

...

my faith towards the kindness dalam setiap manusia sudah pudar. ini mungkin sebab manusia makin hari makin hilang jiwa.


harap orang-orang kurang ajar macam ni segeralah jatuh tersungkur.

No comments: