Friday, February 15, 2008

hari semalam saya...

semalam, saya bangun lewat lagi, sudah pukul 2 petang. terus saya tonton numbers (walaupun itu semuanya ulangan). menarik, tapi sudah diketahui jalan ceritanya, jd saya tidak begitu fokus ketika menonton.

online, membaca apa2 saja yang menarik perhatian saya, dari isu kucing mencari kekasih hati ke isu natasha hudson memplagiarize poem dari mereka yang sudah lama berpoetry (Jannah Raffali punya blog). silalah mengklik, berminat atau tidak, kerana ini dapat membuka mata kita bahawa, plagiarism itu adalah sangat berbahaya, sangat mementingkan diri sendiri. silalah klik. pergilah. klik je. it is only one click away (*ahem* *ahem* kedengaran seperti saya memplagiarize iklan sebuah bank ini).

really, why plagiarize? bukankah itu seperti satu kelakuan moral yang tidak baik? (secara logiklah) seperti kita mencuri hasil titik peluh, hasil perahan otak, hasil kerja tangan seseorang? membuatkan saya terfikir. bagaimanakah agaknya kelakuan saya, pandangan saya, jika adanya orang yang memplagiarize saya? oh, harapnya, janganlah ada yang berbuat demikian. saya mohon, saya merayu, janganlah.

owh ye. (nanti lupa)

saya bermimpi en. nasir meninggal.

*sunyi*

apa maksudnya? tak mampu untuk berfikir tentang itu. takut sebenarnya. takut ditinggalkan seorang diri dalam dunia yang serba kekurangan ini. oh, benar2 tak bole berfikir. terus saya mintak nombor telefon sesiapa yang penting, agar saya bole hubungi jika hati ini tidak tenteram, barangkali kerana sudah lama tidak mendengar tentang en. nasir, atau kerana en. nasir sudah tidak mahu melayan saya.

*sunyi lagi*

tapi, jika di takdirkan, memang en. nasir akan meninggalkan saya dengan begitu awal, begitu cepat, saya akan sentiasa berdoa untuk en. nasir, serta untuk saya agar kami akan bertemu semula di syurga (mungkin di neraka dahulu). amin.

udahlah, saya seperti sudah mau menulis tentang en. nasir lagi. udahlah wahai ema.

kembali ke hari semalam.

ketika malam, tiada apa yang menarik, saya teruskan dengan aktiviti beronline, membaca apa yang bagus, yang tidak bagus. kemudia melayan kucing2 saya. oh, mereka sungguh comel. kemudian, tonton tivi, selepas itu lelapkan mata, bersama Junior kesayangan. owh, harap mimpi akan menjadi lebih bagus dari ari ini.

No comments: