Friday, May 9, 2008

alhamdulillah

resolusi saya kali ini, masa ini, saat ini, adalah untuk lebih menghargai setiap saat dalam hidup saya, baik atau buruk.

truthfully, saya masih sedang mencari tujuan saya dilahirkan di bumi ini, selain dari menjadi seorang muslim yang patuh pada arahan sang pencipta (itu pun saya tak bole buat, sedangkan itulah yang penting).

saya akan menjadi seorang yang amat mementingkan diri sendiri jika saya fikir tujuan saya itu tiada kaitan dgn yang maha, kerana segalanya hidup kita ini haruslah berkisar sekitar Nya.

jadi, pertama sekali, saya akan lebih menghargai hidup saya, yang tuhan dah berikan, tidak kira baik atau buruk. baby step yang saya bole buat sebagai seorang muslim adalah, mengucapkan alhamdulillah.

'segala puji bagi Allah'

untuk hidup. untuk malaysia. untuk pendidikan yang saya dapat. untuk keluarga yang hebat2. untuk kawan2 yang tercinta. untuk en. nasir yang mengagumkan.

No comments: