Tuesday, September 16, 2008

realiti itu?

'i object reality and substitue my own'

statement yang sungguh berkuasa, very powerful

hanya yang berkuasa imaginasi infiniti mampu berkata demikian tanpa segan silu.

saya?

*fikir mendalam*

there is nothing to substitute the reality with. hidup saya memang realiti semata. nothing more, nothing less.

not that i am content with my life. manusia mana pernah puas. dah ada empayar besar, masih lagi mahu berperang sana sini, untuk menakluk negara yang hanya 1 per 50 besarnya.

tamak.

tapi adakah saya juga tamak?

tidak.

jadi, apakah saya?

saya hanya manusia, yang mencari kepuasan jiwa dan rohani.

kepuasan yang langsung tidak bole dibeli dgn wang ringgit. dgn kuasa.

yang hanya mampu diperoleh jika jiwa dan rohani itu suci, bersih.

*mengeluh*

jiwa saya tidak begitu. rohani saya juga tidak begitu. berdoa dengan saya agar saya mampu mencapai kepuasan itu.


then only, saya bole substitute reality with my own fantasy.

No comments: