Sunday, November 23, 2008

tulisan tentang hati

sudah lama tidak menulis luahan hati kecil saya untuk lelaki hebat itu.

jadi, kali ini saya ingin menulis beberapa kata-kata cinta yang tidak bisa saya luahkan secara lisan kepada lelaki itu.

...

sungguh indah dunia saya,
apabila tuhan menemukan saya dengan kamu,
segala kesedihan dan kerisauan dalam dunia,
kelihtaan seperti jauh di belakang.

syukur,
dalam hidup kita yang sementara ini,
saya mengenali kamu.

tiada apa yang dapat menceritakan betapa penuhnya hidup saya dengan kamu di sisi.

setiap mimpi, didoa agar tentang kamu.
setiap lagu, ingin saya nyanyikan untuk kamu.
setiap kisah cinta, diharap menjadi peneman hidup kita.

saya tidak pernah mati, namun kamu buat saya terasa hidup.
saya tidak pernah lumpuh, tetapi kini saya berlari.

badan kamu menghangatkan jiwa saya.
tenang dan selesa.

genggam erat kamu meyakinkan saya,
dunia ini penuh dengan kebahagiaan.

peluk sayang kamu,
membuatkan titis air mata kegembiraan.

betapa bertuahnya diri.

seribu terima kasih dari saya kepada kamu.

juga alhamdulillah tuhan sekalian alam.

...

perhatian.

jangan ada sesiapa yang berani untuk mengambil sebahagian/penuh luahan hati saya ini.

hidup kamu tidak akan selamat, dunia dan akhirat.

No comments: