Tuesday, February 10, 2009

maknanya...

perkara yang betul-betul bermakna.

1. apabila saya dan adik-adik dapat bersama, gelak ketawa, bantu membantu, melepak bersama.
waduh, memang ringan je rasa badan, macam takda masalah. auntie, uncle, those yang busybody pun macam jauh je dari kami. masalah between mama and babah pun would be easier to deal with, if not understand.

2. gelak besar dengan jezzebelle.
mereka adalah kawan/rakan/sahabat yang tak ternilai sekali dalam dunia. lantaklah kau macam mana buruknya perangai, mereka tiada hal tentang itu. umpat depan-depan memang selalu berlaku, tetapi, itu yang kelakarnya. tiada siapa yang pernah nak terasa sampai merajuk tak nak kawan. the next best thing from adik-adik saya. juga starbucks.

3. jumpa en nasir.
ini adalah kebahagiaan yang tidak terkira. macam kamu makan ice cream baskin robbins, lepas tu minum starbucks, kemudian tonton saturday night live, sambil baring peluk bantal. lepas tu tidur mimpi kamu terbang kat awan, sambil melawat paris, london, arab saudi. apabila terjaga, kamu minum milo ais, sambil makan roti canai. kemudian, pergi bank, nak kluar duit, baki dalam bank, tinggal rm 216.89, tetapi ketika itu, harga barang semua sudah turun, sampai kan kereta mini cooper pun berharga rm 50. itulah kebahagiaan yang saya rasa. lebih sebenarnya.

4. mengajar.
ini adalah kepuasan dalaman. seolah dianugerahkan nobel prize untuk jasa baik saya terhadap dunia. seronok, walaupun mama bising kenapa saya tak nak apply kerja sebagai lecturer. ahem, ini hidup saya, jadi saya boleh nak buat apa pun.

alhamdulillah untuk perkara di atas. sebenarnya banyak lagi, tetapi, saya dah nak start mengajar dah ni. jadi, jumpa lagi di entri yang akan datang.

marilah kita bersama hidup aman damai, walaupun sesetengah pihak di malaysia ini lebih suka bergaduh.

No comments: