Wednesday, June 10, 2009

harap maaf

badan saya penuh dengan kemarahan.

orang putih kata, full of fire.

sebab itu saya senang nak naik marah.

cawan cuci tak bersih, acik kena marah. en nasir lupa nak bagitau password, kena marah. mama tegur sikit, terus nak buat muka pundek. adik-adik saya cakap kureng sikit dengan saya, confirm kena sound.

dan, kata orang, tidak elok, jika sikit-sikit nak marah.
dan, kata orang, lebih elok kita simpan, kang lama-lama hilanglah tu.
dan, kata orang, baringlah ketika nak marah, mesti sejuk.


dan 'orang' yang berkata-kata ini, amatlah bangang.

jika kita simpan, pendam perasaan, satu hari ia akan meletup. mcm kalau kita suka seseorang. kita perlu luahkan, lebih sihat. jika kita inginkan sesuatu, katakan, mungkin tuhan nak bagi.

sama juga dengan marah. ia akan meletup dengan teruknya, jika saya simpan, pendam.

dan, memang menakutkan kalau saya naik amuk. semua orang akan diam, yang kedengaran hanyalah suara saya terpekik terlolong, barang-barang kena hempas, pisau akan digunakan, foul language tak payah cakaplah. pukimak tu favourite word. kedua favourite word adalah bangang.

saya suka word bangang, sebab menunjukkan orang yang saya panggil bangang itu teramatlah bodoh, tahap nak mengira pun tak reti.



jadi, mulai hari ini, saya akan menulis segala kemarahan saya dalam blog tercinta ini. nak keluarkan segala perkara negatif dari badan.


sorrylah kalau kau ingat aku heran sangat dengan kau.

No comments: